Styring, ledelse og organisering er ofte noget vi får øje på, når det ikke fungerer. God ledelse og organisering er at sætte ind med de rette indsatser. Målet er at opbygge robuste organisationer der har en sund kultur, der understøtter høj faglighed til gavn for de borgere man betjener:

  • Samarbejde
  • Identitet - herunder faglighed og fokus på kerneopgave
  • Motivation
  • Relationel koordinering og tværfaglighed
  • Effekt – herunder kvalitetsstyring og fokus på målgruppen

Med en parralel til simremad. Hvis man bruger de rette ingredienser og lader dem simre, får man en super simregryde. Det samme gælder arbejdspladser. Hvis man sikrer den rette organisering, med fokus på en høj faglighed og samarbejde opnår man en arbejdsplads i trivsel. Når ledelsen samtidigt fokusere på at organisationen hverken bullerkoger eller går af kog, er der grobund for naturlig kvalitetsudvikling til gavn for kerneopgaven.

naar-forandringsgryden-koger-over